Какво ще направиш, за да се сбъдне желанието ти?

При рави Израел дошла жена, която със сълзи на очи му разказала, че е омъжена вече дванадесет години, но още няма деца.
- Какво ще направиш за това? - попитал я той.
Жената не знаела какво да отговори и той и разказал следната история:
"Моята майка била вече на години и още нямала деца. Един ден разбрала, че в град Апт по време на пътешествието си е спрял за почивка Баал Шем. Тя побързала към хана и започнала да го умолява да се застъпи пред Бог и тя да се сдобие с дете.
- Какво ще направиш за това? - попитал я Баал Шем.
- Ние сме много бедни, - отвърнала майка ми, - но аз имам нещо прекрасно, което ще ти подаря, рави.
Бързо изтичала до дома и взела своя красив шал, пазен в сандъка, и се върнала обратно, но Баал Шем вече бил отпътувал за Мезбиж. Майка ми го последвала пеша, защото нямала пари за превоз. В Мезбиж Баал Шем приел шала и и го окачил на стената.
- Добре! - казал той.
И майка ми се прибрала отново пеш в Апт, а след година съм се родил аз."
Посетителката възкликнала:
- Аз също ще ти донеса моя прекрасен шал, за да ми се роди син!
- Няма да стане - казал магидът. - Ти чу историята, а моята майка е тръгнала на път без всякакви истории.

хасидска притча

При копиране на материали от блога, посочвайте източник! А ако публикацията ви е харесала, бъдете любезни да ползвате бутоните за гласуване! Благодаря!



Публикувано от

3 Response to "Какво ще направиш, за да се сбъдне желанието ти?"

  1. КЕТИ says:
    28 ноември 2012 г. в 20:15

    Аз имам друга версия за това...но ...

  2. Gloxy-Floxy says:
    28 ноември 2012 г. в 20:28

    За кое точно, Кет? За постигане на произволна цел или специално за безплодието? Аз я публикувах в контекста на първото.
    Та, кажи си. :)

  3. Зори says:
    28 ноември 2012 г. в 20:53

    Чудесна е.

Публикуване на коментар