Рационален човек

Настрадин Ходжа дотичал разстроен при съседа си:
- Голяма беда! Разбрах, че не съм сляпо вярващ, а рационален човек!
- И как така? - поинтересувал се съседът.
- Тази сутрин видях мишка върху Корана, върху свещения Коран! Затова съм развълнуван: ако Коранът не може да защити себе си от най-обикновена мишка, как ще защити мен? Цялата ми вяра е разколебана, цялото ми същество страда! В какво да вярвам сега?
- Вярвай в мишката - предложил съседът. - Щом със собствените си очи си видял, че е по-силна от Корана ...
Скоро Настрадин отново изпаднал в беда, защото видял как котка изяжда мишката. Решил проблема като станал поклонник на котката. Не след дълго му се наложило да стане поклонник на кучето, но когато жена му набила пазача на дома, отново отишъл при съседа си за съвет:
- Какво да правя сега? Дотук жена ми излезе най-силна, но ако взема явно да и се покланям, съвсем ще ми се качи на главата!
- Нарисувай и портрет и му се покланяй скрито - отново намерил решение съседът.
След няколко дни вместо Настрадин, дотичала жена му:
- Моля те да ми помогнеш да разбера какво става? Докато се покланяше първо на мишката, после на котката, после на кучето и накрая се затваряше сам в стаята, мислехме, че само леко се е смахнал. Но сега ...
Съседът отишъл у тях и заварил стопанина да прави метани пред огледалото.
- Какво правиш, Настрадин? - попитал го той озадачено.
- Жена ми ме ядоса и я набих. Сега се покланям на себе си!

Още една приказка от серията тук:


Публикувано от

0 Response to "Рационален човек"

Публикуване на коментар