КАК ПРЪСТЧЕТАТА СЕ СКАРАЛИ

(детски терапевтични приказки и притчи, 3-7 години)

Здравей, приятелче! Днес ще ти разкажа приказка за едно малко момченце, същото като теб.

Една сутрин момченцето се събудило, закусило и му се приискало нещо да нарисува. То взело блокчето и боичките, а още и едно бонбонче от кухнята, за да не му се налага да спира, докато рисува. Седнало на столчето и се замислило ...
И решило да нарисува цвете. Такова голямо, жълто цвете, каквото обича мама.
Но какво е това? Не се получило! И знаеш ли защо? Пръстчетата на момченцето взели та се скарали.
Как се случило? Както обикновено става при децата. Хайде заедно да преброим пръстчетата. Едно, две, три, четири. И още кутрето. Четири и кутрето, колко беше това? Няма ли да ми подскажеш, защото аз забравих. Пет? Разбира се, че пет!
И всяко от тези пет пръстчета решило, че е по-важно от другите.
-Аз съм главният! - викнал палецът и цопнал в зелената боя.
-Не, аз съм главният! - викнал показалецът и скочил в червената боя.
Средният ужасно се разсърдил и се разкрещял:
-Аз съм главният, аз! - и скочил в синята боя.
Безименният в знак на мълчалив протест скочил право в кафявата боя.
Даже кутрето записукало с тънкото си гласче:
-Аз тук съм най-най-главният! - и скочило в жълтата боя.
И настанал страхотен хаос. Пръстчетата едно през друго се втурнали към листа и започнали да се блъскат върху него. Получила се страшна мацаница.
В това време дошла бабата на момченцето. Сложила си очилата, погледнала рисунката и казала:
-Не се карайте! Трябва да рисувате заедно и тогава всичко ще ви се получи!
Тя измила пръстчетата на момченцето, избърсала ги с кърпата и им подала четката.
Момченцето помислило, помислило и решило да нарисува на мама цял букет. Пръстчетата дружно хванали четката и се получил прекрасен букет!

И ти, приятелче, не забравяй, как се скарали пръстчетата. Дръж се здраво за приятелите си. И ако се скарате, помирете се бързо. Та ние всички сме като пръстчетата на една ръка.

Михаил Розенщейн

При копиране на материали от блога, посочвайте източник!


Публикувано от

0 Response to "КАК ПРЪСТЧЕТАТА СЕ СКАРАЛИ"

Публикуване на коментар