СЪНИЩА

-Само ако знаеше, Мечо, колко ми липсваш!
-И ти на мен!
-Толкова ми липсваш, че даже започнах да говоря с теб насън!
-И аз.
-Веднъж ти казах:"Ей, къде си?"
-А аз?
-Ти:"Тук съм, Ежко, тук съм! Просто не се виждам."
-Как може да не се виждам? Я, какъв съм!
-Зная. Но ти така каза в съня.
-После?
-Аз казах:"Покажи се! Покажи се, къде си?" "Ей сега"-казваш ти и ...
-И какво?
-Нещо мръдна ... "Ти ли си?"-питам. "Аха!"
-Какво "аха"?
-В съня ти каза "аха".
-И не се виждам?
-Не, само нещо помръдна и край.
-Така значи.
-А друг път, все едно с теб вървим през голяяма поляна. Горещина, чучулигата пее. И аз ти казвам:"Мечо, не е ли както някога? Пак така вървяхме и ти пееше, и птиците ..." А ти ...
-Какво?
-Мълчиш.
-Не, - казва Мечо - ти по-хубаво ми се присъни. Толкова хубаво, направо чудесно!
-А как?
-Знаеш ли, даже не мога да кажа. Събудих се и цял ден ходих радостен.
-А какво казах?
-Много неща. И говорехме, и пеехме, и се смеехме.
-Сигурен ли си?
-Да, жабата ми каза. Дойде сутринта и "Ква-а-а, Мечо, ти хихикаше насън."
-Нее, така не съм сънувал ... Но веднъж се събудих целият в сълзи.
-Не се разстройвай! Знаеш ли, ако пак ме сънуваш, ми кажи:"Мечо, Мечо, искаш ли мед?" И аз непременно ще отговоря:"Искам!"
-Добре би било.
-Ти какво, мислиш, че няма да искам мед ли?
-Не знам. Само следващия път не мълчи, става ли?
Те , разговаряйки, прекосили полето, прекосили гората и стигнали до реката. Било тихо, тихо.
-Следващият път не мълчи за нищо на света, Мечо - казал Ежко.
-Няма, няма, ти какво! Непременно ще кажа нещо. Престани да се страхуваш, ще кажа.
Плеснала риба. По водата, на кръгове, побягнала тишината.

При копиране на материали от блога, посочвайте източник!

Публикувано от

0 Response to "СЪНИЩА"

Публикуване на коментар