КРАЛСКИ ШЕГИ

Тхекчжо,първият крал от династията Ли, имал мъдър съветник-Мун Хак Тес. Кралят решил веднъж, в знак на особено уважение, да даде пир в чест на мъдреца. Събрали се придворните, янбани (знатни граждани) и чиновници и веселбата започнала. Виното се леело като река. Отпуснали се гостите, кралят също. И се обърнал към Мун Хак:
-Слушай, учителю! Дръж се с мен, като с равен. Та ти си най-добрия ми приятел. Дай да се пошегуваме, да се посмеем.
-Шегите с крале лошо завършват, а на мен главата ми е скъпа-с лек поклон отвърнал мъдрецът.
-Ти,учителю, си свиня-с лека усмивка казал краля.-Измисли оригинална шега!
-А Вие, господарю, приличате на бул(първа степен на будистко божество,монах, познаващ съвършено учението на Буда)!
-Какво говориш, учителю! Аз съм обикновен смъртен като теб. Не се смущавай, пошегувай се със своя крал!
-Свинята, господарю, вижда пред себе си само свине. А за взора на була е достъпен даже Всевишния.

Публикувано от

0 Response to "КРАЛСКИ ШЕГИ"

Публикуване на коментар