СКАЗАНИЕ ЗА БОГОЯВЛЕНИЕ

Ходела Госпожа Пречиста по земята и носела на ръце своя Син Исус Христос. Срещнала Богородица на пътя Йоан Кръстител и се обърнала към него с думите: "Хайде, Йоане куме, да идем на река Йордан, да кръстим Христос, моя син." Съгласил се Йоан Кръстител, отишли на река Йордан. Започнал Йоан да кръщава кръщелника си, от страх му паднала книгата. Пита го Госпожа Пречиста и го разпитва за причината за страха му. "Обезумя Йордан, водата е студена, не иска да приема в себе си; гората легна в тревата; а погледни, кумице, над себе си: небето сякаш на четири се е разцепило!" Отговорила на тези думи Богородица:"Не бой се, Йоане куме, водата ума не си е губила, водата, куме, сила е събрала, защото от Христос се е осветила; гората се е поклонила на Христос; а небето не се е счупило, ангелите са го разтворили, за да погледат как ще кръстим Христос." Послушал Йоан, кръстил Исус: Йоан - Христос, а Христос - Йоан. Оттогава започнали да кръщават, все по милостта на великия Бог, да ни бъде Той винаги в помощ!

При копиране на материали от блога, посочвайте източник!


Публикувано от

4 Response to "СКАЗАНИЕ ЗА БОГОЯВЛЕНИЕ"

  1. аз says:
    6 януари 2011 г. в 12:38

    Здравей,
    опитвам се от години да издиря една притча, която бях чула по време на лекции преди много години, но на която помня само основното:
    а то беше, че един известен лечител се разболял и му се наложило да тръгне да търси лек, защото нямало кой наоколо да го излекува.
    Срещнал някакъв човек по пътя... и тук всичко ми се губи...

    случайно нещо да ти говори този сюжет и ако да, моля те, би ли могла да публикуваш, да разкажеш тази притча.

  2. Gloxy-Floxy says:
    6 януари 2011 г. в 13:06

    Нищо не ми говори на първо четене ...
    Ще потърся по ключови фрази.
    А на лекции по какво си я чула, доколкото би могло да ни ориентира за произхода и? :)

  3. аз says:
    7 януари 2011 г. в 10:39

    На лекции по психология. Психотерапия. Произхода й, е или арабски... арменски... някакъв такъв ми се струва.
    Сега срещнатият човек всъщност успява да го излекува чрез разговора който двамата провеждат през нощта, прекарвайки в един заслон. Друго, което ми се върти, че оня който е излекувал първия и той бил някакъв, който тръгнал да търси лек за себе си по подобни причини. един вид двамата са си помогнали, чрез болестта си един на друг.
    Здраве да е, ако не откриеш нищо!Но ще наминавам с надежда.
    :)
    Поздрави.

  4. Gloxy-Floxy says:
    7 януари 2011 г. в 17:47

    :) Засега няма резултат от търсенето ми, но не съм се отказала.

Публикуване на коментар