ДЕН И НОЩ

Нощта не предизвиква слепота. Тя се поражда от неведението.
-Какво е това Слънце? - попитал Къртът нощния пазач, Бялата Сова.
-Безполезно нещо! - просветила го Совата. - Лично на мен ми е по-приятно нощем, отколкото денем.
Същият въпрос Къртът задал на Земния Червей, който се окопавал наблизо, на Мечката и на Полската Мишка. Всички те отговорили, че Слънцето не ги интересува.
Но Къртът не се отказал и попитал същото и Нощния Шибой. Разтревоженото цвете не проумявало какво иска от него подземното зверче.
-За какво ти е да знаеш за нещо, което за теб не съществува? Искаш да си по-умен от другите къртици?
Упрекът бил справедлив и Къртът обяснил:
-Не ми дава покой мисълта, че някой чака възхода на Слънцето, като началото на нов живот? Нима аз съм ощетен в нещо от Природата?
-Слънцето е в теб, - казала Враната Гуигин - защото мисълта, това е светлина.
И колкото и слепецът да отрича съществуването на Слънцето, той не може да го унищожи.

Из "Книга на притчите на Гуигин"

При копиране на материали от блога, посочвайте източник!

Публикувано от

2 Response to "ДЕН И НОЩ"

  1. Unknown says:
    9 април 2010 г. в 18:53

    Както винаги една умна и полезна протча от кухнята на Глокс.Казват,че истинският блогер пуска
    поне 6 - постинга на седмица. Наглед невъзможно с тази тематика.Но ето че тя го прави и то невероятно успешно.Благодаря.

  2. Gloxy-Floxy says:
    9 април 2010 г. в 19:16

    :)
    Преди пусках по 3-4 на ден и обгрижвах и другите си два блога, които са трайно пренебрегнати напоследък, ... но нещо не съм във форма :)

Публикуване на коментар